Nanning Mol

Nanning Mol is sinds 2017 wethouder in de gemeente Voorschoten. In de VVD Bestuurdersvereniging is Nanning voorzitter van de Schepenbank, het netwerk voor VVD-wethouders, en lid van het netwerkoverleg.

Als wethouder heeft hij de portefeuilles Economie, Zorg, Jeugdhulp, Welzijn en Cultuur en is hij eerste locoburgemeester. Naast zijn wethouderschap is hij lid van het Dagelijks Bestuur van de Regio Holland Rijnland, met de portefeuilles Bestuur en Middelen en Landschap en Groen, en lid van het dagelijks bestuur van de Regionale Dienst Openbare Gezondsheidszorg Hollands Midden. Verder is hij voorzitter van de Blauwe Kamer, het netwerk voor VVD-bestuurders in de regio Leiden-Alphen aan de Rijn.

Voor zijn wethouderschap was hij sinds 2010 fractievoorzitter van de VVD in de gemeenteraad van Voorschoten en werkte hij als Hoofd Verenigingszaken en Internationale Zaken bij de VVD in Den Haag. Daarvoor was hij strategisch Bestuursadviseur van de Unie van Waterschappen. Ook werkte hij in de Tweede Kamer als medewerker van Tweede Kamerlid Charlie Aptroot en fractievoorzitter Mark Rutte. Nanning heeft Bestuurskunde gestudeerd in Leeuwarden en Leiden.

Contactgegevens:

E-mail: nanningmol@outlook.com