Jeroen Verwoort

Jeroen Verwoort (IJmuiden, 1982) is sinds mei 2018 wethouder in Velsen en vertegenwoordiger van de bestuurders in Noord-Holland. Als wethouder heeft hij onder meer Economische Zaken, Havens, Financiën, Kunst en Cultuur en Dienstverlening en Digitalisering in zijn portefeuille. Van 2014 tot mei 2018 was hij fractievoorzitter in Velsen en bestuurslid van het fractievoorzittersplatform van de VVD Bestuurdersvereniging. Bij de verkiezingen van 2018 was hij lijsttrekker en campagneleider voor de VVD in Velsen.

Voor zijn wethouderschap was hij in diverse functies werkbaar binnen de digitale overheid. Ook is hij penningmeester van iPoort binnen Perscentrum Nieuwspoort, waar politiek, wetenschap en bedrijfsleven worden samen gebracht rond thema’s aangaande de digitalisering van de samenleving. Hij studeerde bedrijfswetenschappen aan de VU.

Jeroen zijn bijzondere interesse gaat uit naar het snijvlak tussen techniek, politiek en ondernemerschap.

Contactgegevens:

E-mail: jeroenverwoort@gmail.com