Najaarscongres en trainingsdag VVD-Bestuurdersvereniging

Op vrijdag 4 en zaterdag 5 oktober komen een groot aantal VVD’ers bijeen voor het Najaarscongres en de landelijke trainingsdag van de VVD-Bestuurdersvereniging in Lunteren. Je bent van harte uitgenodigd!

De vrijdag is het perfecte moment om uw netwerk op te bouwen of verder uit te breiden. Het Najaarscongres is dé uitgelezen plek om bestuurders uit het hele land te ontmoeten en van gedachten te wisselen. Er worden verschillende workshops gegeven en je kunt onze landelijke politici op een informele manier ontmoeten tijdens de borrel. Laat je bijpraten over de politieke actualiteit en volg een workshop volgen over bijvoorbeeld de toekomst van mobiliteit, de lokale woonagenda, energietransitie of inburgering in jouw gemeente!

Er valt veel te kiezen in de middag, dus raadpleeg vooral het volledige programma in de bijlage onderaan de pagina. Het programma wordt de komende tijd verder ingevuld, dus houd deze pagina vooral in de gaten!

De vrijdagavond wordt afgesloten door Minister-President Mark Rutte en trendwatcher Adjiedj Bakas. Traditiegetrouw volgt daarna de pubquiz en een borrel tot in de late uurtjes.

Kom een training volgen op de exclusieve trainingsdag!
Op zaterdag vindt de landelijke trainingsdag voor bestuurders plaats. Deze dag is speciaal voor wethouders, raadsleden, burgemeesters, fractievoorzitters en onze mensen in de provincies en waterschappen. Of je net gestart bent of al heel wat jaren ervaring achter de rug hebt: voor iedere doelgroep wordt iets aangeboden. We zijn nooit uitgeleerd en ontwikkeling blijft belangrijk, zeker nu politici en bestuurders meer dan ooit in de ‘spotlights’ staan.

In de ochtend geeft partijvoorzitter Christianne van der Wal geeft de aftrap en gaat ze met jou in gesprek over hoe we de VVD, over alle bestuurslagen, permanent een herkenbare kleur op de wangen kunnen geven. Zijn we zichtbaar en herkenbaar genoeg? Zijn we wel goed genoeg in contact met onze achterban? Hierin maken we stappen, maar er is nog een wereld te winnen. Tijdens deze interactieve plenaire bijeenkomst worden succesformules gedeeld.

Daarna zijn er diverse trainingen georganiseerd: liberale loopbanen, fractiemanagement, en intervisie voor wethouders en burgemeesters. Daarnaast kun je als kersvers Statenlid of waterschapsbestuurder met elkaar in gesprek om de temperatuur op te nemen en je eerste half jaar als volksvertegenwoordiger te bespreken.

Het programma eindigt met een lunch.

De middag kun je benutten voor een teambuilding met je eigen fractie of overleg met de buurfractie. Zo kun je bijvoorbeeld met je fractie een liberaal kompas opstellen. Wij kunnen een zaal en een trainer voor je regelen. Wil je hier graag gebruik van maken? Laat het dan uiterlijk 14 september weten aan de Haya van Somerenstichting via haya@vvd.nl.

Meld je snel aan!
Aanmelden voor het Najaarscongres kan via MijnVVD tot 2 oktober.

De kamers in De Werelt zijn goed, maar eenvoudig in kwaliteit. De ervaring leert dat het in korte tijd is volgeboekt, dus wie het eerst komt, het eerst maalt!

Zodra alle kamers in De Werelt zijn geboekt, word je automatisch bij Hotel Landgoed ISVW ingedeeld. Vanaf hier wordt er vervoer geregeld naar De Werelt. De afstand tussen ISVW en De Werelt is ong. 30 minuten. De vertrektijden zijn te vinden op de congreslocatie en worden - wanneer definitief - in het congresprogramma verwerkt.

Een toegankelijk congres

We zien elkaar dit jaar wederom in Congrescentrum De Werelt in Lunteren. Wij willen dat zoveel mogelijk nieuwe én ervaren bestuurders en politici deel kunnen nemen aan het event. Op deze locatie kunnen wij dit voor een zo gunstig mogelijke bijdrage organiseren.

Om die reden worden ook dit jaar de congresarrangementen voor een goedkoper tarief aangeboden. Voor een volledig weekend (incl. diner, overnachting en lunch) ben je €140,- kwijt. Dat is bijna 25% voordeliger dan voorgaande jaren!

Kom je voor het eerst op een congres van de Bestuurdersvereniging?
Ben je onlangs lid geworden van de VVD-Bestuurdersvereniging? Of heb je nog nooit een congres bezocht? Wij helpen je graag op weg!

Je bent van harte uitgenodigd voor de lunchbijeenkomst voor nieuwe leden en je kunt gebruik maken van het buddysysteem. Dit kun je aangeven bij je aanmelding voor het congres via MijnVVD.

Wij zien je graag de op 4 en 5 oktober in Lunteren!